100 marek najlepiej ocenianych przez polskich klientów. Które odzieżowe najwyżej?

9 komentarzy

Pod koniec maja firma badawcza KPMG opublikowała bardzo ciekawy raport konsumencki pt. “Jak budować pozytywne doświadczenia klientów. Analiza wiodących praktyk zarządzania doświadczeniami klientów na rynku polskim.”, który bardzo szeroko przedstawia postrzeganie marek z różnych kategorii przez polskich klientów. Raport ten wyróżnia na się na tle dotychczas publikowanych topów nie tylko skalą badania (przepytano aż 5000 osób), ale też zakresem pytań, ponieważ nie skupia się wyłącznie na rozpoznawalności marki. Osoby badane musiały przedstawić swoje opinie na temat doświadczeń w kontaktach z markami, ich produktami, a także procesie zakupu i obsługi klienta (ang. customer experience).

Podsumowaniem raportu opublikowanego przez KPMG jest zestawienie stu marek – Top 100 Brands, które zdaniem polskich konsumentów oferują im najlepsze doświadczenia klienckie. Mnie oczywiście najbardziej interesowały marki z rynku odzieżowego. Co prawda sektor ten nie został specjalnie wydzielony, ale można go znaleźć w sekcji “Pozaspożywczy handel detaliczny”. Okazuje się, że polscy klienci mają najlepsze doświadczenia z markami Adidas i Nike, ale w pierwszej pięćdziesiątce (tyle zawiera wspomniana kategoria) są też takie marki jak Zalando, Bytom, Vistula, Ryłko, Wojas, H&M, Wittchen, Reserved, Zara, Kazar, CCC, Ochnik.

Pełny raport dostępny jest tutaj, a poniżej lista marek z kategorii najbardziej modowej.

MrVintage pl Top 100 Brands

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

9 komentarzy do "100 marek najlepiej ocenianych przez polskich klientów. Które odzieżowe najwyżej?"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Jarek
Gość

Trochę offtopic – Michale, aplikacja mobilna przestała działać, pokazuje brak połączenia z internetem, mimo jego obecności i nie wyświetla postów.

tam
Gość

Reserved? CCC? sztuczna biżuteria? To zestawienie pokazuje w jak głębokim lesie jesteśmy jako klienci. A przy tym jak bardzo pozorną wartością może być marka. Pamiętam, jak 10 lat z hakiem temu wyliczono, że najwartościowszą polską marką jest Idea (taka sieć komórkowa), po czym w ciągu roku tę superwartościową markę kupił Orange i w pierwszej kolejności dokonał zmiany tej niezwykle cennej nazwy. Parę lat później identyczna historia z Erą.

Monika
Gość

Marka to nie synonim luksusu. Marka to znak firmowy po prostu – wraz ze wszystkim, co mu towarzyszy (wizerunek, komunikacja itd.). Bardziej “podpis”, trochę “opinia”. Dobrze ilustruje to marka “Ikea” – żaden luksus, umiarkowana jakość, fajne wzornictwo, niskie ceny. A marka cenna i mocna.

teodor
Gość

A ty myślisz, że na tym uber alles Zachodzie najbardziej rozpoznawalne i najbardziej cenione przez społeczeństwo marki odzieżowe to Brioni, Boglioli, Brunello Cucinelli( he he trzy razy be) czy coś w tym stylu?

Tom
Gość

W narzuceniu marki Orange chodziło o to, żeby móc płacić spółce matce (Francja) opłaty za jej używanie przez spółkę córkę (Orange Polska) – czytaj: unikanie opadtkowania w Polsce i wyprowadzenie zysków do Francji

Mario
Gość

Adidas?! Odzież z tej firmy po kilku praniach nadaje się do wyrzucenia…

Bonk
Gość

Jednym słowem – bieda

mateusz
Gość

Szczerze mówiąc takiego badania jeszcze nie widziałem, aczkolwiek w dużej większości marki bez dużych niespodzianek. Pepco mnie zaskoczyło najbardziej analizując i niższa pozycja Black Red White w stosunku do Agata Meble.

wpDiscuz