Dlaczego nie mamy przecen na Black Friday, ale…

28 komentarzy

W ostatnich dniach dostałem sporo pytań czy na kolekcję Lancerto & Mr. Vintage szykujemy jakieś promocje z okazji Black Friday, więc postanowiłem w skrócie wyjaśnić dlaczego tego nie robimy. Ale zanim to zrobię, to uprzedzę, że aktualnie mamy fajne ceny na wybrane produkty, ponieważ jakiś czas temu przeceniliśmy ostatnie sztuki jakie nam zostały z zeszłorocznej kolekcji jesienno-zimowej, znajdziecie je tutaj. Co prawda nie ma tego zbyt wiele, ale warto przejrzeć czy przypadkiem wasze rozmiary nie zostały. To w zasadzie jedyna okazja by kupić produkty z linii L&MRV z rabatem.

Od początku naszej współpracy postanowiliśmy iść na przekór polskiej modzie na rabatowanie wszystkiego i to przez cały rok, a nie tylko podczas sezonowych wyprzedaży, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Polacy uwielbiają przeceny i obecnie w zasadzie każda branża wykorzystuje to w swoich przekazach marketingowych i polityce cenowej (bo nie oszukujmy się, takie promocje są wliczone w cenę produktu). Kilka dni temu słyszałem nawet reklamę kredytów gotówkowych, które promowane są hasłem „Wyprzedaż pieniędzy” :)

W kolekcji L&MRV postanowiliśmy dać klientom najlepszy produkt jaki możemy, w możliwie jak najlepszej cenie od początku sprzedaży kolekcji, czyli nie chcieliśmy zawyżać cen pierwotnych, by po jakimś czasie bez żadnych sentymentów oferować rabaty i przeceny, przypisując je do przeróżnych okazji („Dzień Krawata”, „Koniec wakacji”, „Początek jesieni”, „Weekend przecen”, „Black Friday” itd.). Gdybyśmy chcieli coś takiego zrobić, to nasze marynarki musiałyby kosztować nie 800-900 zł jak obecnie, a 1100-1200 zł. Wtedy klient otrzymywałby iluzoryczny rabat w wysokości 20-30%, a i tak kupowałby naszą marynarkę za 800-900 zł. Taki model cenowy jest niezwykle rzadki w dzisiejszych czasach (kiedyś był standardem), ale jesteśmy konsekwentni i wierzymy, że w dłuższej perspektywie nasi klienci to docenią. Holenderska marka Suitsupply też nigdy nie rabatuje swoich kolekcji (jedynie starsze linie w outletach), co pokazuje, że da się.

A z czego wynika taka polityka cenowa? Poza tym, że chcemy by klienci mogli przez cały sezon mieć stałą i uczciwą cenę, to po prostu nie mamy z czego robić tych przecen. Koszty produkcji naszych marynarek, garniturów i koszul nie są niskie, ponieważ nie idziemy na żadne kompromisy jakościowe. Produkty szyjemy w Polsce, korzystamy z bardzo dobrych włoskich tkanin z aktualnych kolekcji i dodatków (podszewki, guziki), a to generuje wysokie koszty. Mimo tego postanowiliśmy dać polskim klientom bardzo konkurencyjne ceny w stosunku do jakości. Jest mało prawdopodobne by udało wam się kupić taniej marynarki o takiej jakości u innych marek polskich i europejskich, oczywiście pomijam  jakieś akcje wyprzedażowe. Marki zachodnie, które korzystają z tych samych tkanin sprzedają swoje produkty sporo drożej. Jakiś czas temu podawałem przykład naszej marynarki Cardiff i bardzo podobnego modelu u szwedzkiej marki Cavaliere i włoskiej Corneliani (dokładnie ta sama tkanina od Vitale Barberis Canonico, tylko „odwrócony” kolor). Porównajcie sobie ceny.

I żeby było jasne, nie mam nic do marek które robią przeceny z okazji Black Friday, bo każdy lubi dostawać rabaty (sam takie produkty często polecam w „Mr. Vintage poleca”). Niestety w regularnych kolekcjach Lancerto & Mr. Vintage nie możemy sobie na to pozwolić.

Podobne wpisy

28
Dodaj komentarz

avatar
13 Comment threads
15 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
19 Comment authors
Mr. VintageMarcinŁukaszLiamKrzysztof Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Piotr
Gość
Piotr

Słusznie! Cieszy fakt, że zwracacie się do klienta ceniącego sobie jakość, a nie iluzoryczne przeceny.

Marcin
Gość
Marcin

Amen !

Rafał
Gość
Rafał

Brawo za te działania i powrót do normalności! Życzę abyście szybko uszczknęli kolejny kawałek rynku. :)

Michal
Gość
Michal

Popieram, sklepy tak sie już zapędziły w kozi róg z tymi promocjami, ze żaden klient teraz nie kupuje u nich bez obniżek bo ma świadomość, ze tylko by na tym stracił.

Michał
Gość
Michał

Szkoda że Pan Miller nie ma takiego podejścia. Kupiłem kilka rzeczy w niby niższej cenie jako przedsprzedaż, czekałem miesiąc z zamrożoną gotówka, a dzień po otrzymaniu zamówienia patrzę ze zdziwieniem, że wszystko co kupiłem jest ponad 20% tańsze. Człowiek się czuje najzwyklej naciągnięty

David
Gość
David

Miller to „byznesmen” pełno gembo ;-)

Tom
Gość
Tom

Z kodem „Żabka” u niego w sklepie dodatkowe -50%

Kuba
Gość
Kuba

Bardzo słusznie! Gdy pisał Pan o tym pierwszy raz, miałem nadzieję, że podobny system Lancerto przyjmie dla swojej regularnej kolekcji. Niestety, na to musimy chyba jeszcze poczekać. Szkoda, gdyż przez to wstrzymywałem się niekiedy z zakupem, mając w głowie, że za chwilę może się pojawić „-30% z okazji…” i najczęściej się pojawiało, jak w przypadku części kurtek i marynarek w tym roku ;)

Szymon
Gość
Szymon

A propos marynarek, można wiedzieć z tkanin którego producenta korzystacie?

Bartosz
Gość
Bartosz

Doceniam to podejście. Nie mam czasu, ani ochoty polować na okazje, ale też nie mam ochoty widzieć tego, co kupiłem miesiąc temu, za pół ceny, którą zapłaciłem.

Klient
Gość
Klient

Kolejny sprzedający dzisiaj, u ktorego czytam, że u niego nie ma przecen na BF bo cena od poczatku jest super za tę super jakość a cała reszta jest be bo zawyża ceny żeby je miec z czego zaraz opuścić…

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Wyczuwam jakieś negatywne nastawienie a takie podejście jest bardzo dobre z wielu powodów. Od strony klienta, zakupy są bardziej przemyślane, podejmowane świadomie bo nie ma impulsu który tworzy Ci sztuczną presją że masz jakiś produkt kupić właśnie teraz, co więcej to sprawia że wszyscy klienci są równo traktowani.

MeMe
Gość
MeMe

Kiedyś kupony rabatowe lancerto działały. To jeszcze za czasów gdy marynarki nieco mniej kosztowały. Dało się wtedy.

Teraz zasady inne, rabatów brak.

Łukasz
Gość
Łukasz

Panie Michale – czy będzie wznowienie produkcji marynarki Edynburg? Z przykrością zauważyłem, iż nie ostała się sztuka w rozmiarze 46.

Liam
Gość
Liam

Słuszne i uczciwe podejście.

Marcin
Gość
Marcin

Sekcje produktów polecanych powinieneś porządnie odświeżyć, bo od bardzo dawna wisi tam pełno pozycji, które już nie są dostępne. Kompletny bezsens…