Koniec roku 2013 obfitował w różnego rodzaju rankingi i zestawienia. Miesięcznik Playboy od kilku lat publikuje dziesiątkę najlepiej ubranych Polaków i w ostatniej edycji poproszono mnie o przesłanie własnych typów. Ranking ten ukazał się w styczniowym numerze.
Przyznam szczerze, że miałem problem z wytypowaniem dziesięciu Polaków znanych szerszej publiczności, których mógłbym postawić jako wzór dobrze ubranego mężczyzny. Wśród osób publicznych brak jest postaci, które zapadają w pamięć ze względu na ubiór i dobry wizerunek.
Dawno temu, gdy zaczynałem zaczynałem prowadzić bloga, pojawił się na nim cykl „Moje ikony stylu”. Założenie było takie, by pokazywać sylwetki polskich mężczyzn, których styl jest godny pokazania i naśladowania. Cykl zakończył się na trzech odcinkach (Robert Kozyra, Janusz Palikot i Tomasz Stańko) i niezwykle trudno było mi znaleźć kolejne osoby o których z czystym sumieniem mógłbym napisać „to jest moja ikona stylu”. Wzorców dobrego stylu jest u nas jak na lekarstwo. Zresztą obecnie Janusza Palikota i Roberta Kozyry nie zaliczyłbym do osób najlepiej ubranych.
Na końcu tego wpisu możecie zobaczyć ranking Playboya, w którym swoje typy przedstawili również: Łukasz Gnat (redaktor Onet.pl), Filip Niedenthal (redaktor Harpers Bazaar), Mariusz Przybylski (projektant), Piotr Sałata (stylista), Wojciech Szarski (twórca marki Macaroni Tomato), Wojciech Tulwin (przedstawiciel marki Recman). Z mojej listy w zestawieniu końcowym znalazły się trzy nazwiska, więc postanowiłem na blogu przedstawić pełną dziesiątkę jaką przesłałem do redakcji Playboya z krótkim uzasadnieniem. Kolejność nie jest przypadkowa.
NAJLEPIEJ UBRANI
Jarosław Berg-Szychułda (założyciel i właściciel marki Emanuel Berg) – dla mnie numer jeden w rankingu najlepiej ubranych Polaków, który pokazuje, że styl oparty na garniturze nie musi być nudny. Świetnie dobiera koszule, dodatki i buty. Jego zestawy zawsze cieszą oko. Klasa światowa.
fot. therakeonline.com
Bohdan Tomaszewski (komentator sportowy) – dobry styl nie ma granic wiekowych i 92-letni pan Bohdan to udowadnia. Zawsze w marynarce, z poszetką i krawatem. Chciałbym tak wyglądać mając 90 lat.
Piotr Kraśko (prezenter TVP) – jeden z najlepiej ubranych dziennikarzy. Jego nienaganny ubiór idealnie pasuje do wizerunku profesjonalisty i tak też jest postrzegany. W przeciwieństwie do kilku innych dziennikarzy telewizyjnych, dobrze wygląda nie tylko na wizji, ale także w sytuacjach prywatnych.
Wojciech Szarski (twórca i współwłaściciel marki Macaroni Tomato) – kiedyś bloger, obecnie przedsiębiorca. Najlepsza wizytówka własnej firmy, która zajmuje się sprzedażą włoskiej odzieży i dodatków pod marką Macaroni Tomato. Umiejętnie łączy odzież elegancką z casualową. Nawet gdy zakłada zwykłe dżinsy, to cały zestaw ma klasę.
fot. macaronitomato.com
Wojciech Soszyński (twórca i właściciel marki Oceanic) – jeden z niewielu polskich biznesmenów z listy najbogatszych, po których widać że lubią modę i którzy dużą wagę przywiązują do ubioru. Nie zawsze jest idealnie (czasem za długie spodnie i rękawy albo nadmiernie wyeksponowana poszetka), ale to detale.
Bertus Servaas (właściciel drużyny piłkarzy ręcznych Vive Targi Kielce) – kielecki akcent w moim zestawieniu, ale nie ma w tym żadnej prywaty czy lokalnego patriotyzmu. Zasłużył na miejsce w tym zestawieniu. Mężczyzna o potężnej sylwetce, który udowadnia, że bez względu na rozmiar można wyglądać świetnie. Dobrze skrojone garnitury i koszule, ciekawe dodatki (poszetki, buty ze skór egzotycznych), ciekawa kolorystyka.
Maciej Zaremba (właściciel Zaremba Bespoke Tailoring) – jego stylizacje regularnie pojawiają się na zagranicznych blogach i forach internetowych. Z własnej pracowni krawieckiej stworzył markę znaną i cenioną nie tylko w Polsce. Sam jest jej najlepszą reklamą.
fot. zarembabespoke.tumblr.com
Dariusz Zieliński (Primum PR) – bardzo skutecznie eksperymentuje z kolorami. Jego styl jest bardzo bliski temu, co sam najbardziej lubię w modzie – klasyka, ale z dawką energii w postaci kolorów.
Maciej Dolega (prezenter TVN Meteo, dyrektor wydawniczy Fashion Magazine) – jedna z najbardziej spektakularnych ewolucji stylu minionego roku. Od prezentera przyodzianego w tandetną kurtkę skórzaną, po świetnie ubranego mężczyznę w garniturze.
Marcin Prokop (dziennikarz i prezenter TVN) – równie dobrze wygląda w smokingu, jak i w kolorowym swetrze z koszulą i dżinsami. Zdarzały się w minionym roku także słabsze stylizacje, więc w moim rankingu jest na dalszej pozycji.
NAJGORZEJ UBRANI
Olaf Lubaszenko – źle dobrane rozmiary i fasony powodują, że potężna sylwetka reżysera wygląda na jeszcze większą.
Radosław Majdan – kopiowanie światowych trendów kompletnie mu nie wychodzi, widać że jest to robione na siłę i bardziej przypomina przebranie niż ubranie.
Grzegorz Miecugow – fatalne połączenia kolorystyczne, ubrania wyglądające na znoszone i brudne. Taki ubiór nie przystoi dyrektorowi najbardziej opiniotwórczej telewizji informacyjnej.
Tomasz Jacyków – to jedna z tych osób, której stylizacje zawsze dają pożywkę dla portali plotkarskich.
Jest i Kubuś Wojewódzki.
Wojewódzki jest chyba tylko po to, by się zareklamować, bo jako osoba medialna upadł już bardzo nisko ze swoim wizerunkiem poprzez swoje kontrowersyjne zachowania…
Szanowny Panie,
Jestem ciekawa jak ocenia Pan resztę polskich mężczyzn związanych zawodowo z modą (styliści, dziennikarze, ect.), czyjś styl Pan lubi. Wymienił Pan tylko Tomasza Jacykowa w na tej gorszej liście.
Z góry dziękuję za odpowiedź,
alicja s
Jeśli chodzi o stylistów czy dziennikarzy, to nie kojarzę żadnej osoby, która zrobiłaby na mnie duże wrażenie.
Ja cię kręcę będę pierwszy! :) Szkoda, że nie umieściłeś zdjęć wszystkich nominowanych
Pozdrawiam
Zawsze zastanawiam się jakimi kryteriami kierują się ludzie pozycjonujący Wojewódzkiego na najlepiej ubranego Polaka. Ubiera się niestosownie do sytuacji i swojego wieku, zakładając młodzieżowe ubrania, które w dodatku kiepsko na nim leżą. Jeszcze w telewizji, gdzie zapewne dba o niego stylista i ktoś mu tam to wszystko po dopina żeby się trzymało kupy, może i nawet to wygląda. Ale gdy śmiga po mieście w rozciągniętym podkoszulku, spodniach 3/4 i japonkach to nie widzę różnicy pomiędzy najlepiej ubranym celebrytą, a stereotypowym polskim turystą za granicą.
Mam dokładnie te same odczucia. Uwielbiam Kubę jako showmana i błyskotliwego obserwatora rzeczywistości… Ale przy tych pieniądzach jakie zarabia ubiera się masakrycznie…
Akurat rzeczywistość to Kuba opisuje jeszcze gorzej, niż się ubiera.
Nie potrafię w żaden sposób zrozumieć, jak ktoś może go lubić. Ale jeśli gwiazdę można zrobić z Jarosława Kuźniara, to wszystko jest możliwe.
Można bo w mediach najlepiej sprzedaje się chamstwo agresja. W dobrym tonie jest publicznie przeklinać i lekceważyć powszechnie przyjęte normy bo publiczność właśnie to kupi. Typowym przykładem jest właśnie cykliczny program owego Piotrusia Pana po 50-tce. Rechot młodych ludzi na jego prostackie teksty będący przejawem uwielbienia pomieszanego z potrzebą aspiracji, chęcią bycia takim właśnie luzakiem cool jazzy i takie tam. On tym działa i wpływa na wielu młodych ludzi stając się kimś w rodzaju autorytetu. Tylko z nazwy rzecz jasna.
Polski turysta za granica nie nosi japonek, bo sa za bardzo „pedlskie”, woli sandaly ze sztucznej skory, lub klapki Nike, do ktorych czesto zalada skarpetki…koniecznie biale.
Michał a Olivier Janiak na plus?.Podpytam raz jeszcze do pomarańczowej poszetki jakiego koloru krawat polecasz.
Pozdr
Do mnie jakoś Janiak nie trafia… Ale nie dlatego, że źle soę ubiera, bo jest OK… rzecz w tym, że gość jest lalusiem w tym swoim ubieraniu się… Takim narcyzem co ubiorem krzyczy: PODZIWIAJCIE MNIE…
Styl Janiaka bardziej podobał mi się 4-5 lat temu. W tej chwili jest zbyt efekciarski, często na granicy kiczu, ale oczywiście nadal potrafi się bardzo dobrze ubrać, jednak w roku 2013 więcej widziałem koszmarnych zestawów niż tych dobrych. Oczywiście trzeba wziąć pod uwagę, że moje oceny dotyczą stylizacji i wizerunku jaki można zobaczyć w mediach. Niestety nie wiem jak Olivier ubiera się na co dzień.
Efekciarski… Tego słowa mi brakowało…
Poszetka jest uzupełnieniem całości i to ją się dobiera. Nie odwrotnie. Tak jak nie dobiera się koszuli i krawata do skarpetek.
pozdrawiam
do pomaranczowej taki: http://vistula.pl/krawaty/krawat,id-63802
bardzo dobry nabytek, mam i w dziennym swietle wyglada na nieco jasniejszy…
Bardzo mi w tym zestawieniu najgorzej ubranych brakuje Roberta Kupisza. Dorzuciłbym też Michała Szpaka i Kubę Koseckiego, chociaż dla piłkarzy powinien powstać oddzielny ranking. :-))
Szczerze… To zestawienie Playboya to jakaś pomyłka… Co jest tak świetnego w Wojewódzkim? Nie wiem… Nieważne – ich rybki, więc ich akwarium…
Twoje zestawienie: jestem pod wrażeniem Pana Karoslawa Berg-Szychułdy… Po prostu rewelacja! Pan Bohdan bezdyskusyjny szacunek!!! Macaroni ubiera się naprawdę fajnie, a Maciej Zaremba… Wszystko super poza nadmiarem NewBalance’ów… Jak dla mnie po prostu too much!
No ale brakuje w tym zestawieniu bardzo poważnej „pozycji”… Rozumiem przez skromność: Michał Kędziora!!!
Berg! Jakie cudowne buty! Michał, wiesz może co to za model i jaka firma? :)
Podejrzewam, że Crockett&Jones.
Do najlepiej ubranych dołączyłbym Leszka Możdżera, ale być może się nie znam ;) A do najgorzej ubranych – prezes Legii Warszawa, Bogusław Leśnodorski.
Nie, no Leszek Możdżer… błagam… nawet okulary wybiera okropne
A tak z ciekawości, czemu w zestawieniu brakło Stańko?
Moim zdaniem w ostatnich kilkunastu miesiącach styl Tomasza Stańko jakoś zanikł, stał się zbyt zwyczajny i pospolity. Kilka lat temu był dla mnie numerem jeden jeśli chodzi o znanych Polaków. W roku 2013 nie zachwycił mnie tak jak kiedyś.
Ja bym dorzucił jeszcze na duży plus zmian w ostatnim okresie Pana Tomasza Wasilewskiego z TVN Meteo
Miewa momenty bardzo dobre, ale też fatalne:
http://meteo24.fm.interia.pl/img/tvnmeteo/photo/big/prezenterzy/Tomasz_Wasilewski.jpg
To prawda, dlatego zaznaczyłem o zmianach na plus (ostatnim czasie)
Chciałabym poznać 10 najlepiej ubranych kobiet zdaniem dobrze ubranego mężczyzny,
z wyrazem wielkiego szacunku za klasę i smak
Marta
O tak, to byłoby ciekawe :)
Podbijam sugestię:)
A Szczepan Twardoch?
Bardzo dobrze ubrany.
Szczepan Twardoch, Panie Michale! :)
Przyznaję, zapomniałem. Ale za rok będę pamiętał :)
Maciej Dolega <3 O wiele przyjemniej się ogląda pogodę, gdy prezenter taki przystojny i dobrze ubrany.
Michał Kędziora i Roman Zaczkiewicz.
Rozumiem konwencję rankingu – siebie nie wypada wymieniać, a Pana Romana nie ma w rankingu, bo nie jest „znany” jak inni wymienieni.
To przynajmniej uzupełniam lukę w komentarzach.
Przy okazji ponownie gratuluję udanej książki i bardzo udanej sprzedaży.
Bardzo dziękuję.
moim zdaniem „pan roman” wcale nie jest najlepiej ubrany i raczej ma taki lalusiowaty image. natomiast pan minister jako nr 1 to jakis smieszny zart polityczny. moze trzeba troche podniesc wizerunek po akcji zegarkowej. mam rowniez mieszane odczucia co do kraski.
uwazam natomiast ze styl janiaka jest bardzo dobry jesli chodzi o mlodego mezczyzne, w zestawieniu zabraklo mi tez meza ani muchy czyli marcela sora.
Marcelo Sora nie jest Polakiem.
Jeśli chodzi o Oliviera Janiaka, to miewa wzloty i upadki. Tutaj koszmarna stylizacja z ostatniego Sylwestra:
http://s.afterparty.pl/i/dawid-podsiado-na-koncercie-sylwester-2013-2014-z-tvn-NEWS_MAIN-78509.jpg
Buty zepsuły całość :/.
Moim zdaniem dla Michała jest jeszcze za wcześnie na takie rankingi. Pomimo wyczucia i dużej wiedzy, to stylizacje nadal są na zasadzie kompromisu: co bym chciał nosić, a na co mnie stać. Oczywiście nie ma w tym nic złego. Dobrze ubrany mężczyzna to nie taki noszący ciuchy za nie wiadomo ile kasy, ale ustawianie się wtedy w jednym szeregu z Panem Bergiem czy nawet Macaronim, jest ze względu na niższą klasę noszonych ubrań skazane na porażkę. Co do Pana Zaczkiewicza – również nie uważam go za czołówkę najlepiej ubranych. Ubrania wysokiej jakości, szyte na miarę, dobrze skomponowane, ale w jego… Czytaj więcej »
Co do tego stylu, to miewam wątpliwości gdy widzę takie zestawy:
http://styleman.blog.pl/files/2013/10/Irek_8_074.jpg
http://styleman.blog.pl/files/2013/10/Irek_8_147-Kopia.jpg
Swoje zdanie opieram na jego wypowiedziach, że nigdy nie stroi się do sesji. Znaczy zakłada co uważa za stosowne danego dnia i idzie w miasto (ciekawe tylko, że zawsze natrafia na fotografa z dobrym aparatem ;) ). Poza tym, nawet te tutaj fotografie, to w czym jest ubrany, to jakoś nie kłóci się z jego stylem. Można podyskutować o gustach, ale nie można zarzucić, że ubranie jest nijakie (choć ten płaszcz to zdecydowanie za duży i wygląda jak z lumpeksu). Oceniając Stylemana, brałem pod uwagę również takie ubrania, robią one na mnie pewne wrażenie – tym bardziej, że nie są… Czytaj więcej »
Fajny, rockowy styl ma Dawid Ogrodnik, warto obserwowac.
A co do Wojewodzkiego – on nadal nosi bycze klamry przy paskach. Za to juz powinien byc daleko poza top10. A co do Nowaka, to jego garniaki sa tak samo nudne i przewidywalne jak i jego wypowiedzi.
Pan Berg to faktycznie klasa swiatowa, ale mnie osobiscie nie podoba sie jeden element i to u Pana Berga jak i u Pana Zaremby, mianowicie zegarek.
Osobiscie uwazam, ze do takich stylizacji to tylko zegarek na skorzanym pasku.
Nie zgadzamy się z Panem, klasyczny Submariner pasuje nawet do smokingu. Proszę zerknąć na Sz.P. Jamesa Bonda, który bądź co bądź, na klasycznej modzie się odrobinę zna.
Pozdrawiam
Ten zegarek „pasuje” do garnituru tak samo jak fantazyjne okulary słoneczne, nieuczesane włosy, rozpięta marynarka itd., czyli jest elementem „obniżenia rangi stroju”. I w takiej konwencji może pasować, albo dobrze wyglądać.
Na pewno natomiast jest przyciężki, a dla niektórych pewnie za bardzo. Takiego zegarka nie wypada zakładać do np. stroju ślubnego, a do smokingu jest już zdecydowanie przesada. Bond, mimo swojego unikalnego stylu, nie powinien być tutaj wytyczną. W najgorszym wypadku jego kazus uzasadnia „pozycjonowanie produktu”, a w najlepszym jego styl życia (zaraz trzeba będzie nurkować).
(Innym „błędem”, który popełniał Bond przy smokingu był na przykład brak pasa i kamizelki.)
Bond służył tylko za nośny przykład, nie generalizujmy i nie czepiajmy się Go.
Brak kamizelki do smokingu nie jest błędem, wszystko zależy od smokingu.
Sam brak kamizelki nie, ale jeśli rezygnujemy z kamizelki, to potrzebny jest pas. I niestety czasami Bond nie miał ani kamizelki, ani pasa. A to już jest błąd (chyba, że spodnie są aż do pępka).
Tak ciężkie zegarki bardzo źle po prostu komponują się z subtelnością smokingów i garniturów.
Panowie,
proszę też zauważyć, że formalność ubioru wymienionych Panów nie jest najwyższa, wracając od Ich zegarków, a nie Bonda.
Teraz się z Panem zgodzę co do zależności kamizelka/pas.
Nie zgodzę się jednak jeśli idzie o ciężark zegarka. Ja do smokingu noszę klasycznego pilota, co prawda czarnego (jak to pilot) i na pasku (jak to pilot) ale jednak zegarek, który nie jest typowym „garniturowcem” i robię to całkiem celowo.
Mnie bardziej razi zegarek Pana Zaręby. Kompletnie nie pasuje. Dużo lepiej wyglądałby chronograf na skórzanym pasku.
Natomiast zegarek Pana Berga daje radę. Osoba w jego wieku, tak ubrana, może sobie pozwolić na tego typu zegarek. Mimo wszystko jest spójny z resztą ubrania i wizerunkiem właściciela.
Przy tym stopniu formalności można pozwolić sobie na bransoletę, co nie znaczy, że za każdym razem zegarek przyczepiony na niej do nadgarstka będzie dobrze wyglądał.
Pan Krasko – fakt, ale ten Tag Heuer na bransolecie do każdego garnituru… Jeszcze kwarc motorowych sportów nijak ma sie do męskiej biżuterii najlepiej ubranego…
Pozdrawiam!
Panie Michale, nie będę się odnosił do samego rankingu, bo w większości się z nim zgadzam, ale moje spostrzeżenie dotyczy metodologii. Uważam, że w takich rankingach powinna być osobna kategoria dla ludzi związanych z biznesem fashion. Ich świadomość modowa oraz dostępność do dobrych rzeczy jest nie porównywalna do innych. Wiem co piszę, bo przez kilka lat prowadziłem swoje butiki z modą męską i nieskromnie uważam, że byłem i jestem nie gorzej ubrany od w/w Panów (w 2006 nosiłem poszetki i knity), jednak większość moich najlepszych ubrań (np ręcznie szyte garnitury, kszamirowe swetry i krawaty itp) pochodzi z czasów kiedy sam… Czytaj więcej »
No właśnie, to byłby klasyczny „szewc bez butów chodzący”, gdyby Macaroni, Zaremba, Berg czy Rubinacci nie byliby wizytówką swoich biznesów.
A M.Dolega (kojarzę go jeszcze jako modela bielizny Atlantic) jest jednocześnie prezenterem pogody i dyrektorem w wydawnictwie???
Z celebrytami jest ten dodatkowy problem, że ich wizerunkiem zajmują się często zawodowi/telewizyjni styliści.
Choć to ranking „Najlepiej ubrani” a nie „Najlepiej ubierający się” ;-)
@xwd z tym, że Bond ma przecież ego, które nie mieści się do windy (Casino Royale). A właśnie taki Submariner do smokingu to prosty znak: „Mam drogi zegarek, i będę go nosił do czego chcę.” W jego wykonaniu to pokazanie swojej próżności, ale wg mnie jednak złamanie zasad klasyki ze smakiem, niewielkim detalem.
Pewnie coś w tym jest, jedno nie wyklucza drugiego. Wybujałe ego to nie wielka zaleta (zwykle – chociaż Bondowi się czasem przydaje), ale świadome łamanie pewnych kanonów w sposób delikatny i ze smakiem jest cool i tu się zgadzamy.
Przecież Bond, to postać fikcyjna! Nosi zegarki tego producenta który zgodził się „go” za sponsorować.
Poza diverami marek Rolex i Omega, nosił również zegarki firm Pulsar i Seiko. Firma Seiko choć zacna, większości osób kojarzy się z solidnymi mechanikami za 500 zł (mało kto słyszał choćby o Grand Seiko, czy zna choćby historię firmy), a przecież występowały one łącznie w 5 częściach przygód Bonda.
Gdyby jednym ze sponsorów była firma Swatch, Bond do smokingu nosiłby różowy zegarek w kwiatki, co wcale nie znaczyłoby, że tak można i że tak powinno.
Szanowny Panie Dejko,
mamy świadomość fikcji Pana Bonda. Myślę, że zarówno Omega, Rolex jak i wspomniany Swatch posiadają klasyczne zegarki na paskach, które gdyby intencją kreujących wizerunek Bonda nosiłby. Nawiasem mówiąc Omega to jest Swatch, a jednak nie nosi różowego zegarka…
Pozdrawiam
> Myślę, że zarówno Omega, Rolex jak i wspomniany Swatch posiadają klasyczne zegarki na paskach, które gdyby intencją kreujących wizerunek Bonda nosiłby. Nie bardzo rozumiem sens tego zdania, szczególnie jego ostatniej części. Nie znam historii Bonda i nie wiem czym się kierował bodajże Fleming przy dobieraniu detali ? i czy aby to na pewno była 100% zgodność z etykietą. Wydaje mi się, agent specjalny potrzebował zegarka do zadań specjalnych, a Rolex Submariner już w latach sześćdziesiątych był modelem zaawansowanym, pożądanym i bardzo rozpoznawalnym. Nie sądzę by twórcom chodziło o to by przekonać wszystkich, że zegarek nurka jest idealnym wyborem do… Czytaj więcej »
oj dajcie spokoj bondowi bo to zwyczajny produkt placement. w nastepnej serii moze wstawia zegarek casio (jesli ta firma bedzie sponsorem) z ktorego mozna drukowac, strzelac i dzwonic. co za roznica. choc bardziej do garnituru ze znanych zegarkow omegi pasuje speedmaster na pasku mimo ze ta ma swoja wlasna garniturowa serie de-ville.
tak przy okazji jesli ktos jest fanem zegarkow to jest to ostatni moment na zakup speedmastera w klasycznym mechanizmie lemanii bo ten wychodzi z produkcji…
Filip Bobek i Nergal, o Boże !!!. To może Pingwiny z Madagaskaru !!!
Co tam robi JAROSLAW SZYCHULDA wszędzie na świecie przedstawiający się jako NIEMIEC? Skoro nie czuje się Polakiem, po co na siłę wsadzać go do rankingu najlepiej ubranych POLAKÓW?
Celowo uzywa za granicą nazwiska Berg, żeby nie kojarzono jego ani jego marki z naszym nędznym krajem!!!!
Nie wiem jak pan Jarosław przedstawia się na świecie, ale wiem, że w wywiadach często podkreśla, że Emanuel Berg to polska marka, a ich polska szwalnia należy do jednych z najlepszych na świecie. Kilka cytatów z wywiadu, który kiedyś przeprowadzałem z Jarosławem Bergiem: „By stać się wystawcą na targach Pitti Uomo, należy udowodnić przed komisją targów, że produkty, które będzie się prezentować są najwyższej światowej klasy. Nam jako jedynej polskiej firmie udało się zakwalifikować do tej I ligi firm modowych na świecie.” „Produkcja koszul Emanuel Berg realizowana jest w Polsce. Czy możemy powiedzieć, że w tym asortymencie nie ustępujemy w… Czytaj więcej »
Z Jarkiem i jego żoną Petrą przyjaźnimy się od lat, dlatego pozwolę sobie nazywać ich po imieniu. Nie przypominam sobie żadnej sytuacji żeby Jarek zaprzeczał że jest Polakiem. Zawsze oburzające są dla mnie tego typu komentarze, nie wiem czym spowodowane. Proszę najpierw sprawdzić fakty a bezsensowne wypisywać bzdury.
To co najwyżej dowód na to, że firma Emmanuel Berg jest polska. Allegro też prowadzi Holender.
Z drugiej strony Servaas też średnim Polakiem jest, tyle że Szychułda swojej polskości wręcz zaprzecza przy różnych okazjach. Stąd chyba irytacja.
&
A jakieś dowody na to zaprzeczanie? Póki co to powtarzanie bzdur.
Polecam wywiad jakiego Jarosław Berg udzielił najbardziej prestiżowemu magazynowi o męskim krawiectwie – The Rake. Pojawia się tam taka wypowiedź:
„I was born in Poland, and though I have lived in Germany for more than 30 years, I am, at heart, a true Polish gentleman.”
Całość tutaj:
http://therakeonline.com/men-dressing-stylishly-rake-style/emanuel-berg-bespoke-shirt-service/
Powiem Wam zupełnie serio z tym gadaniem o „prawdziwych Polakach” i demaskowaniem tych „obcych”. Takie wpisy piszą albo kompletni nawiedzeńcy, albo służby specjalne, żeby jątrzyć politycznie społeczeństwo, bo społeczeństwo skonfliktowane łatwiej polityzować.
Nawiedzeńcy służą tu często jako „pożyteczni idioci” dla celów zwiększania władzy.
I piszę zupełnie serio, nie wymyślam.
Wydaje mi się, że gdyby wstydził się polskich korzeni, gdyby chciał uchodzić np. za Niemca, to pozbyłby się nazwiska Szychudła i imienia Jarosław. Trudno zgrywać Niemca jak się człowiek nazywa tak, że Niemiec tego nie wymówi.
Pani Jadwigo,
Prosimy o jakieś fakty i nie sianie fermentu.
a myślisz droga Jadwigo Jagiełło, że tak łatwo jest używać nazwiska SZYCHULDA w obszarach zachodnio-języcznych. Toć to prawie, jak chrząszcz co brzmi w trzcinie. Znam to z autopsji. Nazywam się Wiesław Mileńko. W tamtych obszarach mimo zwyczajowego mówienia sobie po imieniu – zazwyczaj zwracają się do mnie Milenko, a czasami Vislav. Wiesław niestety jest dla nich zbyt trudne. Stąd też moje „pseudo/nick” Vislav. Wcale z tego powodu nie czuję się mniej Polakiem. Nie ma powodu, aby Pan Jarosław Berg-Szychułda nie używał krótkiej, dźwięcznej i łatwej do zapamiętania formy Berg. Przy szerokich kontaktach towarzyskich, medialnych, biznesowych itp. ma to duże znaczenie,… Czytaj więcej »
Tylko nie nędznym!
A co Pan Michał oraz Panowie (i Panie) komentujący uważają o stylu Krzysztofa Bosaka z Ruchu Narodowego?
Błagam…
Panie Michale, proszę o sprawdzenie dlaczego moje komentarze trafiają do moderacji.
Bardzo spodobał mi się pomysł podrzucony już wcześniej – o kobietach.
Chętnie przeczytałabym na co zwracasz uwagę oceniając ubiór damski. Pomimo, że jestem kobietą, zaglądam tu od czasu do czasu, raczej się nie wypowiadam, ale z przyjemnością czytam. Profesjonalnie i konkretnie podchodzisz do tematu. Oby tak dalej !
Uważam, że w zestawieniu najgorzej ubranych nie powinno zabraknąć Marcina Łopuckiego
Michał jaki to model Persoli ?
PO3039 z limitowanej kolekcji Vintage Celebration, kolor Caffe.
Ja wśród dziesiątki najlepiej ubranych Polaków znanych szerszej publiczności, wymieniłbym Roberta Makłowicza. Ubrany zawsze elegancko, z takimi dodatkami jak poszetka, kapelusz, dobre przyciemniane okulary. Jednocześnie jego styl nie jest „dandysowaty” i ma zdecydowanie luźny charakter. Ponadto podoba mi się, że jego ubiór jest adekwatny do danej sytuacji i kraju w którym przebywa.
Dla mnie jednym z lepiej ubranych Polaków jest zdecydowanie Robert Biedroń. Naprawdę prezentuje dobry styl!
O gustach się nie dyskutuje. Ale chyba tylko dla Pana.
Ale O.Janiak przecież chodził kiedyś lepiej ubrany.
Brakuje w zestawieniu najgorzej ubranych Piotra Gąsowskiego, Mateusza Damięckiego (młody chłopak, a tak boleśnie bez stylu!) i Macieja Kurzajewskiego.
Jednak uważam, że Markowski znalazł się tam bezpodstawnie – jego strój w samym założeniu ma być jakąś formą stylizacji scenicznej, jest rockmanem, to tak, jakby oczekiwać klasycznej elegancji od Ozzyego Osbourne’a!!!
Tam nie ma Markowskiego. To niejaki Michał Szpak.
A jak Pana zdaniem na dobry wygląd wpływają buty Kielmana? I jak często Pana zdaniem osoby brane pod uwagę w rankingu właśnie z nich korzystają? Z góry dziękuję za odpowiedź
Każde dobre, klasyczne i czyste buty wpływają pozytywnie na wizerunek. Nie wiem która z wymienionych osób zamawia tam buty. Kiedyś obiło mi się o uszy, że Marcin Prokop, ale nie wiem czy to prawda.
bardzo dobrze ubrany wg mnie jest Bartek Obuchowicz.
Obuchowicz? to tez chyba jakiś żart? A można zobaczyć jakieś zdjęcia? Bo jedyne co ja widzę to tego typu stylizacje:
http://bi.gazeta.pl/im/63/57/cc/z13391715Q,Alicja-Bachleda-Curus-i-Bartosz-Obuchowicz-.jpg
Nie za bardzo wiedziałem gdzie napisać, więc napisałem w najnowszym temacie. Mianowicie nigdzie poza ZARĄ która ma słabe garnitury nie znalazłem garnituru ze spodniami tak wąskimi jakbym chciał. Stąd moje pytanie. Czy spodnie od garnituru z wieszaka mogę przerobić na 15-16cm? Nie zepsuje to spodni? Sprawa tyczy się również spodni chino których wąskich też nie mogę znaleźć. Zależy mi na odpowiedzi. Z góry dziękuję.
Można. Czy nie popsuje fasonu spodni? To powinien ocenić krawiec. Ja do 15-16 cm nigdy nie zwężałem. Maksymalnie do 17,5 cm.
Polecam jeszcze zajrzeć do Massimo Dutti, niby też Zara, ale jakościowo o niebo lepsi!
Wąskie chino znajduję w Espricie. Bardzo wąskie (takie że ich nie włożę;) widziałem w Scotch & Soda.
Gdzie jest mecenas Fogelman?
W kancelarii :)
Sławomir Nowak jest chyba laureatem w podkategorii „najlepiej ubrani w zegarki”
Nie politykuj.
Kilku najlepiej ubranych w naszym kraju brakuje mi w obydwu zestawieniach. Np. Andrzej Olechowski, Donald Tusk, Janusz Głowacki. W kategorii najgorzej ubranych zabrakło wielu dziwaków. Wśród nich eksponowane miejsce zajmuje Robert Kupisz.
Uzupełniając komentarz warto zwrócić uwagę na zawsze eleganckiego Tomasza Wołka.
Tusk był u mnie tuż za dziesiątką.
Zgadzam się całkowicie z umieszczeniem w zestawieniu Jacykowa. Jego stylizacje są naprawdę kiepskie.
Moda męska wg. mnie to klasyka. Ci trzej gentelmeni, których zdjęcia umieściłeś wyglądają świetnie, klasa. :)
Witam, mam pytanie tylko troszkę z innej beczki, bo temat ten sam, ale podwórko już nie nasze :) Jestem ciekawa co Pan myśli o wizerunku Johna Newman’a? Bardzo charakterystyczny i nietypowy , stąd moje pytanie.
Serdecznie pozdrawiam
piknie mu portki wisza…. :D:P
http://static.entertainmentwise.com/photos/Image/wenn20539428.jpg
http://www.contactmusic.com/pics/ln/20131015/151013_celebrities__bbc_radio1_studios/john-newman-celebrities-at-the-bbc-radio_3907131.jpg
Roman Zaczkiewicz dobrze ubrany będzie za kilka lat- gdy odnajdzie w końcu swój styl. W moim odczuciu za dużo u niego dziwacznych projektów, historycyzujących wzorów i niespójności na przestrzeni zaledwie trzech lat (!) działalności jako szarmant. I oprócz zamówień wybitnych (np. http://www.szarmant.pl/elegancka-koszula-dla-biznesmena), zdarzają się absolutnie słabe (http://www.szarmant.pl/biale-spodnie-sa-niemeskie-mit-numer-3) z dużą niespójnością i mocno ewoluującym stylem. To nie jest zarzut, po prostu panowie MZaremba i WSzarski – jakkolwiek nie podzielam ich wielu preferencji, osiągnęli już spójną swobodę – Szarmant po prostu jeszcze nie.
bo on sie powinien dobrze ubrac, zmienic fryzjera, kupic cygaro, przed wyjsciem z domu lyknac troche whisky, a jak ktos mu zajedzie droge to otworzyc szybe i ryknac – nie zajebac ci skurwysynu???!!! :)
ale to szarmant, on tak nie zrobi, ogoli wlosy na klacie, bedzie sie wital najpierw z paniami potem panami…. :D gdzie styl a gdzie kabaret… :D:P
Możeby tak wpis o najlepiej ubranych w świecie w 2013 roku:) pozdrawiam
Odnoszę wrażenie, że wszyscy Ci celebryci chcą się jakoś wyróżnić i zostać zapamiętani z danej gali. Często jednak kończy się to tym, że przesadzili i to w złą stronę. A wydaje mi się, że np. Brat Pitt swoim klasycznym ubiorem na wielkie wyjścia przykuwa znaczą uwagę. I to potwierdza, że wcale nie trzeba usilnie czegoś ?upiększać?. Klasyka przede wszystkim.
brad pitt mówisz
http://angelinajolie-voight.blogspot.com/2012/02/angelina-jolie-i-brad-pitt-na-ceremoni.html
http://www.stylebistro.com/Brad+Pitt/Clothes
http://thelookbook.onsugar.com/tag/brad-pitt
nie ma się czym chwalić
w tych wszystkich rozwazaniach nie wzieto pod uwage komu te stroje maja sie podobac , jaka jest grupa docelowa? przedmiotem zainteresowania wiekszosci facetow za dziewczyny 17-26 lat , najbardziej nawet wyrafinowane garnitury polbuty czy spodnie z materialu , moga co najwyzej wzbodzic zachwyty starszych dam , a dla lasek jest to ubior ich ojcow , natomiast estetyka Majdana czy Janiaka jest komunikatem zrozumialym a wiec skutecznym , reasumujac sygnal musi byc atrakcyjny dla odbiorcy inaczej to czysta forma ,
[…] jego żona – Petra. Stali czytelnicy bloga mogą pamiętać, że pana Jarosława uznałem najlepiej ubranym Polakiem 2013 roku. Swoją drogą była to pierwsza i ostatnia edycja tego rankingu, uznałem bowiem, że w kolejnych […]
I haven?t checked in here for a while because I thought it was getting boring, but the last few posts are good quality so I guess I will add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend :) <a href=”https://www.updateland.com/”>UpdateLand</a>